Wyrok NSA z dnia 17 maja 2017 r., sygn. II OSK 2348/15
Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej polega na tym, że jest on władny badać naruszenie jedynie tych przepisów, które zostały wyraźnie wskazane przez stronę skarżącą. Ze względu na ograniczenia wynikające ze wskazanych regulacji prawnych, Naczelny Sąd Administracyjny nie może we własnym zakresie konkretyzować zarzutów skargi kasacyjnej, uściślać ich, ani w inny sposób korygować.
Teza od Redakcji
Dnia 17 maja 2017 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędziowie sędzia NSA Andrzej Wawrzyniak /spr./ sędzia del. WSA Sławomir Pauter Protokolant starszy asystent sędziego Katarzyna Miller po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2017 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej G. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 29 kwietnia 2015 r. sygn. akt II SA/Kr 79/15 w sprawie ze skargi G. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 29 kwietnia 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę G. G. (dalej również jako "skarżący") na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (dalej również jako "SKO") z [...] listopada 2014 r. w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy.
Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
Prezydent Miasta Krakowa decyzją z [...] lipca 2014 r. orzekł o odmowie ustalenia warunków zabudowy z wniosku G. G. dla inwestycji pn.: "Budowa myjni samochodowej, modułowej, czterostanowiskowej z dwoma stanowiskami odkurzaczy i kontenerem zaplecza technicznego na części działki nr [...] obr. [...] P. wraz z budową odcinka drogi dojazdowej na części działki nr [...] obr. [...] P. przy ul. B. w Krakowie". W uzasadnieniu decyzji wskazano, że uprzednio wydana decyzja o odmowie ustalenia warunków zabudowy została uchylona decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. W toku ponownie prowadzonego postępowania została powtórnie wykonana szczegółowa analiza urbanistyczno-architektoniczna z uwzględnieniem uwag oraz zastrzeżeń organu odwoławczego. Po przeprowadzeniu analizy obszaru stwierdzono, że planowana inwestycja nie spełnia warunku art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j.t. Dz.U. z 2012 r. 647; dalej u.p.z.p.) w zakresie kontynuacji funkcji i wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty