Wyrok NSA z dnia 7 marca 2017 r., sygn. II GSK 1529/15
Na wstępie należy podkreślić, że sposób zredagowania zarzutów w skardze kasacyjnej zawiera pewne wady konstrukcyjne. Jej autor formułując zarzuty, nie uwzględnił, że przedmiotem kontroli instancyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który to Sąd nie stosuje przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego czy ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, a jedynie zobowiązany jest do kontroli legalności zaskarżonej decyzji organu odwoławczego.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka (spr.) Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant Piotr Mikucki po rozpoznaniu w dniu 7 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A.] Spółki z o.o. w D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 17 marca 2015 r., sygn. akt II SA/Op 12/15 w sprawie ze skargi [A.] Spółki z o.o. w D. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Opolu z dnia [...] listopada 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu wyrokiem z dnia 17 marca 2015 r., sygn. akt II SA/Op 12/15 oddalił skargę S. Sp. z o.o. w D. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w [...] z dnia [...] listopada 2014 r. w przedmiocie kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego z naruszeniem przepisów.
Sąd I instancji przyjął następujący stan sprawy:
W dniach 12 i 26 marca, 7 kwietnia, 23 i 30 maja oraz 4 i 9 czerwca 2014 r. przeprowadzona została przez inspektora pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w O. w spółce z o.o. S. kontrola dotycząca ochrony pracy, w tym czasu pracy, rozliczania podróży służbowych oraz przestrzegania przepisów bhp. Kontrolą objęto czas pracy wybranych kierowców za okres od 1 lipca 2013 r. do 31 stycznia 2014 r. W okresie objętym kontrolą przedsiębiorca zatrudniał 160 kierowców.
Decyzją z dnia [...] września 2014 r., nr [...], inspektor pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w O, działając na podstawie art. 33 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. z 2012 r., poz. 404 ze zm.; dalej: ustawa o PIP), art. 93 w związku z art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 ze zm.: dalej: u.t.d.) oraz zgodnie z ustaleniami protokołu kontroli z dnia 7 lipca 2014 r., nałożył karę pieniężną w wysokości 24000 zł za nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z kart dwóch kierowców, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty