10.11.2016

Postanowienie NSA z dnia 10 listopada 2016 r., sygn. II OSK 2601/16

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Miron po rozpoznaniu w dniu 10 listopada 2016 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej S. S. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 maja 2016 r. sygn. akt VII SAB/Wa 49/15 odrzuceniu skargi S. S. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy w postępowaniu egzekucyjnym postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 13 maja 2016 r. sygn. akt VII SAB/Wa 49/15 odrzucił skargę S. S. na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy w postępowaniu egzekucyjnym.

W uzasadnieniu postanowienia Sąd przytoczył następujący stan faktyczny i prawny sprawy.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy decyzją z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] nakazał Wspólnocie Mieszkaniowej [...] w W. (dalej: Wspólnota Mieszkaniowa) usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości poprzez:

1. zahydrofobizowanie elewacji budynku w obrębie lokalu mieszkalnego nr [...],

2. odgrzybienie ścian i piwnic budynku oraz ścian lokalu mieszkalnego nr [...],

3. wykonanie mikrowentylacji okno - drzwi w komórkach lokatorskich, zlokalizowanych w piwnicach budynku,

4. wykonanie nawiewników w lokalu nr [...] umożliwiających dopływ powietrza do lokalu,

- w terminie 1 miesiąca od dnia, kiedy decyzja stanie się ostateczna.

Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] uchylił decyzję organu powiatowego w części dotyczącej terminu wykonania obowiązków określonych w pkt 1 i 3 i wyznaczył nowy termin ich wykonania do dnia 31 grudnia 2014 r., a w pozostałej części utrzymał decyzję w mocy.

S. S. (właściciel lokalu nr [...] w budynku przy ul. [...] w W.) w dniu 8 września 2014 r. skierował do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy pismo z dnia 5 września 2014 r. - Wniosek o kontrolę zgodności planowanych prac z decyzją PINB w sprawie nr [...]. W załączeniu przesłał ofertę handlową na wykonanie usługi odgrzybienia, którą przekazał mu zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej i poprosił o ocenę zgodności tej oferty z treścią decyzji. Skarżący wniósł też o zobowiązanie zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej do określenia, jakimi środkami chemicznymi zostanie przeprowadzone odgrzybienie i poinformowania, po jakim czasie po ich zastosowaniu nie będzie można przebywać w lokalu. Skarżący zaznaczył ponadto, że Wspólnota Mieszkaniowa nie zamierza przeprowadzić odgrzybienia pod podłogą, co wiązałoby się z koniecznością zerwania klepki i późniejszego odtworzenia parkietu w taki sposób, aby nie było widać różnicy wieku i rodzaju klepki. Stwierdził, że obecnie klepka jest odbarwiona i zagrzybiona. Skarżący zaznaczył też, że z oferty wynika, iż zarząd nie planuje zerwania tynku ze ścian. Skarżący wniósł więc o ocenę przez organ powiatowy załączonej oferty i rozważenie zasadności wydania zaleceń co do tego, że zahydrofobizowanie elewacji i odgrzybienie ścian budynku należy połączyć z zerwaniem podłogi i tynku, a następnie odtworzeniem parkietu w taki sposób, aby nie było widać różnicy wieku i rodzaju klepki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty