Wyrok NSA z dnia 18 listopada 2016 r., sygn. II OSK 342/15
Nie jest dopuszczalne projektowanie robót budowlanych (ich wykonywanie) w stosunku do obiektu, którego usytuowanie jest niezgodne z przepisami prawa.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Miron /spr./ Sędziowie sędzia NSA Grzegorz Czerwiński sędzia del. NSA Jerzy Stankowski Protokolant starszy inspektor sądowy Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 18 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej B. J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 13 listopada 2014 r. sygn. akt II SA/Kr 969/14 w sprawie ze skargi B. J. i L. C. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z dnia 13 listopada 2014 r. sygn. akt II SA/Kr 969/14 po rozpoznaniu sprawy ze skarg L. C. i B. J. na decyzję Wojewody Małopolskiego z dnia [...] maja 2014 r. znak: [...] w przedmiocie sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych - odrzucił skargę L. C. (pkt I) i oddalił skargę B. J. (pkt II).
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Starosta Tatrzański działając na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), decyzją z dnia [...] listopada 2011 r. znak: [...] wniósł sprzeciw wobec zamiaru wykonania robót budowlanych zgłoszonych w dniu 18 października 2011 r. przez B. J., określonych jako remont dwóch drewnianych obiektów magazynowych zlokalizowanych na działce nr ewid. [...] obr. [...] w Z.
W uzasadnieniu organ wskazał, że 18 października 2011 r. wpłynęło zgłoszenie B. J. na wykonanie remontu dwóch drewnianych obiektów magazynowych zlokalizowanych na działce nr ewid. [...] obr. [...] w Z. Z udostępnionych organowi do wglądu akt sprawy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wynika, że Burmistrz Gminy Tatrzańskiej w Zakopanem decyzją z dnia [...] stycznia 1994 r. znak: [...] nakazał rozbiórkę obiektów budowlanych na działce nr ewid. [...] obr. [...] wybudowanych bez wymaganego pozwolenia na budowę, tj. dwóch baraków o konstrukcji drewnianej krytych papą o wym. 2,45 m x 7,0 m, baraku o konstrukcji drewnianej krytego blachą o wym. 2,45 m x 6,0 m oraz beczki handlowej o konstrukcji drewnianej krytej papą o średnicy ok. 2,65 m. W ocenie organu w rozpatrywanej sprawie nie ma możliwości przyjęcia zgłoszenia wobec funkcjonowania w obrocie prawnym decyzji nakazującej rozbiórkę obiektów, których dotyczy przedmiotowe zgłoszenie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty