Wyrok NSA z dnia 12 października 2016 r., sygn. II OSK 3344/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Grzegorz Czerwiński (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Marzenna Linska - Wawrzon sędzia del. WSA Małgorzata Jarecka Protokolant: starszy inspektor sądowy Anna Połoczańska po rozpoznaniu w dniu 12 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 9 października 2014 r. sygn. akt IV SA/Po 346/14 w sprawie ze skargi Z. w P. na zarządzenie pokontrolne Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia [...] grudnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do wykonania określonych czynności związanych z postępowaniem z odpadami oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 9 października 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, sygn. akt IV SA/Po 346/14, oddalił skargę Z. w P. na zarządzenie pokontrolne Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia [...] grudnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do wykonania określonych czynności związanych z postępowaniem z odpadami.
Powyższy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.
Zarządzeniem pokontrolnym nr [...] z dnia [...] grudnia 2013 r. Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska (dalej WWIOŚ), w oparciu o art. 12 ust. 1 pkt 1 i art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 686, dalej jako i.o.ś.) oraz ustalenia przeprowadzonej kontroli Z. z siedzibą w P. (dalej jako G.), zarządził, między innymi, przestrzeganie obowiązku przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania - do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, w terminie od dnia otrzymania zarządzenia (punkt I zarządzenia pokontrolnego). Organ wskazał, że z przeprowadzonej kontroli wynikało, że wskazanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] oraz z dnia [...] października 2013 r. nr [...] miejscem przekazywania odebranych odpadów zielonych odbieranych z terenu Związku jest Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych natomiast w zakresie odbioru zmieszanych odpadów komunalnych są instalacje zastępcze określone w uchwale Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017 (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2012 r. poz. 4431) ponadto z treści 5 umów na odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów zielonych oraz odbioru i zagospodarowania odpadów zbieranych selektywnie, podpisanych z przedsiębiorstwami wybranymi w drodze przetargu na obsługę sektora nr [...] - Obszar Gminy B., nr [...] - Obszar Gminy O., nr [...] - M., nr [...] - C. z przepisem art. 6d ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm., dalej jako u.c.p.g.) wynikało, że wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odpadów bezpośrednio do odpowiedniej instalacji wskazanej w SIWZ.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty