03.11.2016 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 3 listopada 2016 r., sygn. II GSK 980/15

Przez podstawę kasacyjną należy rozumieć konkretny przepis prawa, którego naruszenie przez Sąd pierwszej instancji zarzuca skarga kasacyjna. Wymóg skutecznie wniesionej skargi kasacyjnej jest spełniony wówczas, gdy wskazuje ona konkretny przepis naruszony przez sąd pierwszej instancji, z podaniem numeru artykułu, ustępu, punktu i ewentualnie innej jednostki redakcyjnej przepisu.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka Sędzia NSA Stanisław Gronowski (spr.) Sędzia del. WSA Pamela Kuraś-Dębecka Protokolant Paulina Marchewka po rozpoznaniu w dniu 3 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej N.Spółki jawnej w Sz. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 14 stycznia 2015 r., sygn. akt II SA/Sz 734/14 w sprawie ze skargi N.Spółki jawnej w Sz. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2014 r., nr ... w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od N.Spółki jawnej w Sz. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z 14 stycznia 2015 r. sygn. akt II SA/Sz 734/14 oddalił skargę N.D. M., A. M. spółki jawnej z siedzibą w Sz.na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie dnia 12 czerwca 2014 r. nr .... w przedmiocie kary pieniężnej.

Sąd pierwszej instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia faktyczne:

W dniu 24 stycznia 2014 r. w miejscowości M. G.na drodze krajowej nr 74, zatrzymano do kontroli pojazd marki MERCEDES BENZ wraz z naczepą, będący w posiadaniu przedsiębiorcy N. D. M. A. M. Sp.j. (dalej: "skarżąca"), którym kierował R.U.. Pojazdem wykonywano międzynarodowy transport drogowy z Polski do Norwegii. Na podstawie danych pobranych z tachografu cyfrowego stwierdzono, że przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku pobierania danych z urządzenia rejestrującego, gdyż ostatnie dane pobrano z zainstalowanego w kontrolowanym pojeździe tachografu cyfrowego 12 października 2013 r., czyli 103 dni temu. Stosownie do § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 23 sierpnia 2007 r. w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych (Dz. U. Nr 159, poz. 1128 ze zm.) dane z tachografu cyfrowego podmiot pobiera, co najmniej raz na 90 dni.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty