Wyrok NSA z dnia 13 lipca 2016 r., sygn. II GSK 106/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędziowie NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Wojciech Kręcisz Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 13 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] Spółki z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 19 sierpnia 2014 r. sygn. akt III SA/Gl 454/14 w sprawie ze skargi [A] Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Katowicach z dnia 19 lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gier na automacie poza kasynem gry 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od [A] Spółki z o.o. w K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Katowicach 1800 (słownie: tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I.
W dniu 14 września 2012 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w B. przeprowadzili kontrolę prawidłowości urządzania gier hazardowych w lokalu o nazwie "T. [...] prowadzonym przez wspólników spółki cywilnej M. W trakcie kontroli w ww. lokalu stwierdzono cztery włączone i gotowe do gry automaty, w tym będący przedmiotem niniejszego postępowania automat o nazwie HOT SPOT oznaczony naklejką z numerem [...].
W dniu kontroli sporządzono protokół nr [...]. Wynika z niego, że na przedmiotowym urządzeniu przeprowadzono gry kontrolne.
Na wstępie automat zakredytowano jednym banknotem o nominale 10 złotych. W wyniku zakredytowania na liczniku "CREDIT" pojawia się zapis 100 tym samym ustalając wartość 1 punktu kredytowego, która wyniosła 0,10 zł. Wybrano jedną z gier o nazwie "SIZZLING HOT". Na liczniku stawki "BET" pojawił się zapis 5. Rozpoczęto rozgrywanie gier przy stawce 5 naciskając klawisz "GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO". Naciśnięcie tego klawisza powodowało wprowadzenie w ruch 5 bębnów imitowanych na ekranie monitora z kolorowymi symbolami, bębny zatrzymywały się samoczynnie. Jednocześnie naciśnięcie tego klawisza powodowało pomniejszenie stanu licznika "CREDIT" o wartość zgodną z wybraną stawką, tj. 5. By wprawić w ruch bębny należało nacisnąć klawisz "GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO" w odpowiednim momencie tj. gdy był podświetlony. W jednej z gier przy stanie licznika "CREDIT" 75 w wyniku przypadkowego pojawienia się układu trzech takich samych symboli graficznych "gwiazdek" (wyróżnionych na ekranie monitora) uzyskano wygraną w postaci 10 punktów kredytowych. Wygrane punkty kredytowe uwidoczniły się na liczniku "WIN". Przy użyciu przycisku "GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO" nastąpiło przepisanie wygranej na licznik "CREDIT", który wskazał zapis 85. W następnej grze przy stanie licznika "CREDIT" 80 w wyniku przypadkowego pojawienia się układu takich samych symboli graficznych "pomarańczy" (wyróżnionych na ekranie monitora) uzyskano kolejną wygraną w postaci 60 punktów kredytowych. Licznik "CREDIT" wskazał zapis 140 punktów, tj. o 40 punktów wyższy od stanu zakredytowania. Stawkę podniesiono na 100 punktów i rozegrano jedną grę. Przy stanie licznika "CREDIT" 40 dokonano zmiany stawki, w trakcie tej czynności monitor automatu został pozbawiony zasilania. Na tym eksperyment zakończono.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty