Wyrok NSA z dnia 13 lipca 2016 r., sygn. II GSK 110/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędziowie NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Wojciech Kręcisz Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 13 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] Spółki z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 19 sierpnia 2014 r. sygn. akt III SA/Gl 453/14 w sprawie ze skargi [A] Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Katowicach z dnia 19 lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gier na automacie poza kasynem gry 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od [A] Spółki z o.o. w K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Katowicach 1800 (słownie: tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I.
W dniu 14 września 2012 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w B. przeprowadzili kontrolę prawidłowości urządzania gier hazardowych w lokalu o nazwie "T. [...] prowadzonym przez wspólników spółki cywilnej M. W trakcie kontroli w ww. lokalu stwierdzono cztery włączone i gotowe do gry automaty, w tym będący przedmiotem niniejszego postępowania automat o nazwie HOT SPOT oznaczony naklejką z numerem [...].
W dniu kontroli sporządzono protokół nr [...]. Wynika z niego, że na przedmiotowym urządzeniu przeprowadzono gry kontrolne. Na wstępie automat zakredytowano banknotem o nominale 10 zł uzyskując na liczniku CREDIT zapis 100 pkt i tym samym ustalając wartość 1 punktu na 0,1 zł. Następnie wybrano jedną z dostępnych gier o nazwie SIZZLING HOT. Na liczniku stawki BET pojawił się zapis 10. Rozpoczęto rozgrywanie gier przy stawce 10 naciskając przycisk o nazwie GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO. Naciśnięcie tego klawisza spowodowało wprowadzenie w ruch 5 bębnów z kolorowymi symbolami, imitowanych na ekranie monitora; bębny zatrzymały się samoczynnie. Jednocześnie naciśnięcie tego klawisza powodowało pomniejszenie stanu licznika CREDIT o wartość zgodną z wybraną stawką tj. 10. By wprawić w ruch bębny należało przycisnąć klawisz GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO w momencie, gdy był podświetlony. Rozegrano 2 gry przy stawce 10 nie uzyskując wygranej. Stawkę zmieniono na 5. W jednej z gier przy stanie licznika CREDIT 40 w wyniku przypadkowego uzyskania układu symboli graficznych "pomarańczy" (wyróżnianych na ekranie monitora) uzyskano wygraną w postaci 20 punktów kredytowych. Wygrane punkty uwidoczniły się na liczniku WIN. Po użyciu przycisku GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO dokonano przelania wygranej na licznik CREDIT, który po tej operacji wskazał zapis 60 punktów. Kontynuowano prowadzenie gier. W jednej z gier przy stanie licznika CREDIT 30 w wyniku przypadkowego pojawienia się trzech takich samych symboli "gwiazdek" (wyróżnionych na ekranie monitora) uzyskano kolejną wygraną w postaci 10 punktów kredytowych. Po przepisaniu wygranej na licznik CREDIT, który wskazał zapis 40 stawkę podniesiono na 30 i rozegrano jedną grę bez wygranej. Stawkę obniżono na 10 i rozegrano grę, podczas której w wyniku przypadkowego pojawienia się układu 5 takich samych symboli graficznych "cytryn" (wyróżnionych na ekranie monitora) uzyskano wygraną w postaci 100 punktów kredytowych, które uwidoczniły się na liczniku WIN. Po użyciu przycisku GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO nastąpiło przepisanie wygranej na licznik CREDIT, który wskazał zapis 100. Stawkę zmieniono na 10 i rozegrano kolejną grę, następnie na 50, 30 i 10. Licznik CREDIT wskazał zapis 0 i prowadzenie gier nie było już możliwe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty