13.07.2016 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 13 lipca 2016 r., sygn. II GSK 75/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędziowie NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Wojciech Kręcisz Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 13 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] Spółki z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 19 sierpnia 2014 r. sygn. akt III SA/Gl 451/14 w sprawie ze skargi [A] Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Katowicach z dnia 19 lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automatach poza kasynem gry 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od [A] Spółki z o.o. w K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Katowicach 1800 (słownie: tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I.

W dniu 11 maja 2013 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w B. przeprowadzili kontrolę urządzania gier hazardowych w lokalu o nazwie "B. [...]" prowadzonym przez J. J. w B. W trakcie kontroli w ww. lokalu stwierdzono dwa włączone i gotowe do gry automaty, w tym będący przedmiotem niniejszego postępowania automat o nazwie HOT SPOT oznaczony naklejką z numerem [...].

W dniu kontroli sporządzono protokół nr [...]. Wynika z niego, że na przedmiotowym urządzeniu przeprowadzono gry kontrolne. Na wstępie automat zakredytowano banknotem o nominale 10 zł uzyskując na liczniku CREDIT zapis 100 pkt i tym samym ustalając wartość 1 pkt na 0,1 zł. Wybrano jedną z dostępnych gier o nazwie SIZZLING HOT. Na liczniku stawki BET pojawił się zapis 5. Rozpoczęto rozgrywanie gier przy tej stawce naciskając pierwszy z prawej przycisk o nazwie GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO. Naciśnięcie tego klawisza spowodowało wprowadzenie w bardzo szybki w ruch 5 bębnów z kolorowymi symbolami, imitowanych na ekranie monitora; bębny zatrzymały się samoczynnie. Jednocześnie naciśnięcie tego klawisza powodowało pomniejszenie stanu licznika CREDIT o wartość zgodną z wybraną stawką tj. 5. Klawisz GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO nie był podświetlony i nie pulsował światłem. W czwartej grze przy stanie licznika CREDIT 80 w wyniku przypadkowego uzyskania układu symboli graficznych (wyróżnianych na ekranie monitora) uzyskano wygraną w postaci 60 pkt. kredytowych. Wygrane pkt. kredytowe uwidoczniły się na liczniku WIN. Po użyciu przycisku GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO dokonano przelania wygranej na licznik CREDIT, który wskazał zapis 140 pkt. Wtedy stawkę podniesiono na 100 pkt. (10 zł) i rozegrano jedną grę nie uzyskując wygranej. Stawkę obniżono na 20 pkt. (2 zł) i rozegrano dwie gry również nie uzyskując wygranej. Licznik CREDIT wskazał zapis 0 i prowadzenie gier nie było już możliwe. Na tym eksperyment zakończono.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne