25.10.2016

Wyrok NSA z dnia 25 października 2016 r., sygn. II GSK 2438/16

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik (spr.) Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia WSA (del.) Magdalena Maliszewska po rozpoznaniu w dniu 25 października 2016 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Gminy i Miasta W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 26 stycznia 2016 r., sygn. akt III SA/Łd 938/15 w sprawie ze skargi Gminy i Miasta W. na decyzję Zarządu Województwa [...] z dnia [...] lipca 2015 r., nr [...] w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu kwoty dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi (dalej: Sąd I instancji lub WSA) wyrokiem z dnia 26 stycznia 2016 r., sygn. akt III SA/Łd 938/15 oddalił skargę Gminy [..] W. (dalej: Gmina lub skarżąca) na decyzję Zarządu Województwa [...] (dalej: Zarząd) z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu.

Ze stanu faktycznego sprawy przyjętego przez Sąd I instancji wynika, że w dniach [...] września 2014 r. przeprowadzono kontrolę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ramach realizacji projektu: "[...]" [...]. Stwierdzono odmienne określenia sposobu oceny warunków udziału w postępowaniu dla podmiotów krajowych i zagranicznych. Zamawiający zażądał różnych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zależności od tego, czy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, czy poza granicami kraju. W stosunku do podmiotów krajowych zamawiający nie żądał przedstawienia informacji z Krajowego Rejestru Karnego, natomiast w stosunku do zagranicznych podmiotów zażądał złożenia dokumentów potwierdzających, że nie orzeczono wobec nich zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zdaniem kontrolujących stanowiło to naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. (dalej: pzp) i uzasadniało nałożenie korekty finansowej w wysokości 5%.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne