Wyrok NSA z dnia 17 listopada 2015 r., sygn. II OSK 609/14
Rozstrzygnięcie w granicach danej sprawy oznacza, że sąd nie może uczynić przedmiotem rozpoznania legalności innej sprawy administracyjnej niż ta, w której wniesiono skargę.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Dałkowska-Szary Sędziowie NSA Leszek Kamiński (spr.) del. WSA Anna Szymańska Protokolant starszy asystent sędziego Hubert Sęczkowski po rozpoznaniu w dniu 17 listopada 2015r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej O. L. Sp. z o. o. z siedzibą w N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 8 października 2013 r. sygn. akt VII SA/Wa 1017/13 w sprawie ze skargi O. L. Sp. z o. o. z siedzibą w N. na decyzję Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 20 lutego 2013 r. znak: ... w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 8 października 2013 r., sygn. akt VII SA/Wa 1017/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę O. L. sp. z o.o. z siedzibą w N., zw. dalej skarżącą lub spółką, na decyzję Głównego Inspektora Sanitarnego, zw. dalej GIS, w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej.
W motywach wyroku sąd pierwszej instancji powołał się na następujący stan faktyczny i prawny sprawy. Decyzją z dnia 20 lutego 2013 r. GIS działając w oparciu o art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), zw. dalej k.p.a., po rozpoznaniu odwołania spółki od decyzji P. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, zw. dalej PWIS, z dnia 9 listopada 2012 r. wymierzającej spółce karę pieniężną w wysokości 10 000,00 zł za nieprzestrzeganie wymagań w zakresie znakowania środków spożywczych, w tym w zakresie prezentacji, reklamy i promocji suplementów diety T. L. II i T. L. F., utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
W ocenie sądu ze stanu faktycznego wynika w sposób jednoznaczny, że skarżąca naruszyła przepisy w zakresie znakowania środków spożywczych, w tym w zakresie prezentacji, reklamy i promocji przedmiotowych suplementów diety. Sąd pierwszej instancji wskazał, że w sprawie bezsporne jest, iż skarżąca reklamowała i prezentowała ww. produkty, które są suplementami diety, na portalu internetowym oraz w radio. Zdaniem sądu, wbrew twierdzeniom skarżącej, organy przeprowadziły wnikliwe postępowanie dowodowe odnosząc się szczegółowo do każdego rodzaju uchybienia. PWIS nie tylko przesłuchał w dniu 10 lipca 2012 r. przedstawicieli spółki, ale także zgromadził materiał dowodowy w postaci opakowań i ulotek dołączonych do opakowań omawianych suplementów diety, a także odsłuchali reklamę emitowaną w R.i E.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty