13.02.2014 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2014 r., sygn. I OSK 1814/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Barbara Adamiak sędzia NSA Ewa Dzbeńska sędzia del. NSA Jolanta Sikorska (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Karolina Kubik po rozpoznaniu w dniu 13 lutego 2014 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej U. w A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 grudnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 1583/11 w sprawie ze skargi U. w A. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na uprzywilejowanie pojazdów samochodowych w ruchu drogowym oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 2 grudnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 1583/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu skargi U. w R., dalej także skarżąca, na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na uprzywilejowanie pojazdów samochodowych w ruchu drogowym, oddalił skargę.

Wyrok powyższy zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji decyzją z dnia [...] marca 2011 r., nr [...], na podstawie art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) oraz art. 104 § 1 k.p.a., po rozpatrzeniu wniosku U. z siedzibą w R., odmówił zezwolenia na uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdów samochodowych marki:

1) Volkswagen Transporter, nr rej. [...], nr nadwozia [...],

2) Volkswagen Transporter, nr rej. [...], nr nadwozia [...],

3) Fiat Ducato, nr rej. [...], nr nadwozia [...],

4) Fiat Ducato, nr rej. [...], nr nadwozia [...].

W uzasadnieniu podał, że pismem z dnia 30 września 2010 r. U. wniosła o wydanie zezwolenia na uprzywilejowanie w ruchu drogowym dziesięciu pojazdów samochodowych. Wskazała, że pojazdy proponowane do uprzywilejowania w ruchu drogowym wykorzystywane są do transportów sanitarnych, przewozu krwi na ratunek życia, przewozu próbek do badań międzyszpitalnych oraz materiałów biologicznych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne