25.11.2014 Podatki

Wyrok NSA z dnia 25 listopada 2014 r., sygn. I GSK 1268/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędziowie NSA Stanisław Gronowski (spr.) Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 25 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt III SA/Gl 1936/12 w sprawie ze skargi M. D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] października 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. D. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w K. kwotę 1800 (jeden tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt III SA/Gl 1936/12 po rozpoznaniu skargi M.D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia 17 października 2012 r. nr . w przedmiocie podatku akcyzowego, oddalił skargę.

Sąd pierwszej instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia faktyczne:

Dyrektor Izby Celnej w K. zaskarżoną decyzją z 17 października 2012 r. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Cz. z 9 maja 2012 r. określającą M. D., dalej "skarżący", wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym, z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki J., nr nadwozia . rok produkcji 2005, pojemność silnika 2987 cm3, w kwocie 10.056 zł.

Pismem z 28 listopada 2011 r. Naczelnik Urzędu Celnego w Cz.wezwał skarżącego do przedłożenia dokumentów związanych z nabyciem wewnątrzwspólnotowym spornego samochodu, jego stanem technicznym oraz do wskazania daty przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

W świetle wyjaśnień skarżącego sporny samochód przekroczył granicę 2 marca 2011 r. Samochód ten na podstawie świadectwa homologacji nr . był dopuszczony do ruchu w D.jako ciężarowy (dostawczy), przeznaczony do przewozu towarów. Posiadał jeden rząd siedzeń (dwa miejsca) oddzielone od przestrzeni przeznaczonej do przewozu towarów przegrodą zamontowaną na stałe, a długość przestrzeni towarowej była znacznie większa od połowy rozstawu osi. Po sprowadzeniu samochodu do Polski został on przystosowany do przewozu pięciu osób i zarejestrowany jako samochód osobowy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty