18.09.2014 Podatki

Wyrok NSA z dnia 18 września 2014 r., sygn. II FSK 2069/12

Producent telewizyjny, który poniósł wydatki związane z przygotowaniem audycji, może je odliczyć, nawet jeśli program ostatecznie nie powstał.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Krzysztof Winiarski, Sędzia NSA Anna Dumas, Sędzia del. NSA Jan Grzęda (sprawozdawca), Protokolant Joanna Bańbura, po rozpoznaniu w dniu 18 września 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 11 kwietnia 2012 r. sygn. akt I SA/Wr 241/12 w sprawie ze skargi "A. S.A." z siedzibą w B. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 2 listopada 2011 r. nr ILPB4/423-381/11-2/ŁM w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 11 kwietnia 2012 r. Wojewódzki Sad Administracyjny we Wrocławiu, na podstawie art. 146 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm. - dalej: "p.p.s.a.") uchylił wydaną dla A. [...] interpretację Ministra Finansów z dnia 2 listopada 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.

Z uzasadnienia wyroku wynikało, że skarżąca wystąpiła o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego. Przedstawiając stan faktyczny stwierdziła, że przedmiotem jej działalności gospodarczej jest produkcja utworów audiowizualnych, w szczególności filmów, seriali oraz programów telewizyjnych, z czym wiąże się konieczność ciągłego wypracowywania nowych koncepcji audycji telewizyjnych oraz udoskonalania już istniejących pomysłów. W tym celu, skarżąca podejmuje działania polegające na wymyślaniu nowatorskich koncepcji audycji telewizyjnych przy wykorzystaniu takich środków, jak np. scenariusze, prawa do adaptacji książek, formaty (instrukcje wykonania danej audycji telewizyjnej), prawa do ścieżki dźwiękowej oraz przygotowuje "odcinki pilotowe" i prezentacje multimedialne. W tym procesie ponosi różnego rodzaju koszty, które ujmuje w księgach rachunkowych jako zapasy i dla celów podatkowych do momentu uzyskania przychodu ze sprzedaży traktuje je jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów. Jeżeli nie udaje się zainteresować nabywcy daną koncepcją audycji telewizyjnej, to w takich sytuacjach zarząd Spółki podejmuje decyzję o zaniechaniu dalszych prac w zakresie rozwijania pomysłu, co jednak nie wyklucza możliwej późniejszej sprzedaży zaniechanej produkcji. Wobec powyższego Spółka zwróciła się z pytaniami:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne