Wyrok NSA z dnia 7 maja 2013 r., sygn. II OSK 2668/11
Dnia 7 maja 2013 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz Sędziowie Sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) Sędzia del. NSA Jerzy Stankowski Protokolant asystent sędziego Paweł Konicki po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2013 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 27 września 2011 r. sygn. akt II SA/Lu 529/11 w sprawie ze skargi M. Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zamościu z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji dotyczącej nakazania wybudowania zbiornika na nieczystości oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 27 września 2011 r., sygn. akt II SA/Lu 529/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie po rozpoznaniu sprawy ze skargi M. Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zamościu z dnia [...] kwietnia 2011 r., w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji dotyczącej nakazania wybudowania zbiornika na nieczystości, uchylił zaskarżoną decyzję.
Jak wynika z uzasadnienia wyroku decyzją z dnia [...] kwietnia 2011 r., Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Zamościu, po rozpoznaniu wniosku M. Z. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Kolegium z dnia [...] marca 2011 r., odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji Wójta Gminy Potok Wielki z dnia [...] stycznia 2010 r., nakazującej wybudowanie zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe o pojemności 9 m3 dla budynku mieszkalnego w miejscowości [...] - utrzymało zaskarżoną decyzję w mocy.
W uzasadnieniu powyższej decyzji Samorządowe Kolegium Odwoławcze wyjaśniło, że wniosek o stwierdzenie nieważności wskazanej wyżej decyzji Wójta Gminy Potok Wielki złożyła M. Z.. We wniosku wskazała, że decyzja ta pozbawiła ją możliwości budowy przydomowej oczyszczalni ścieków, a tym samym rażąco narusza ona przepisy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W ocenie wnioskodawczyni organ administracji winien był nakazać jej alternatywnie wykonanie zbiornika bezodpływowego nieczystości ciekłych albo wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków, pozostawiając jej swobodę w wyborze, który z tych obowiązków zrealizuje.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty