Wyrok NSA z dnia 10 października 2013 r., sygn. I GSK 790/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Przegalińska (spr.) Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska - Kuraszkiewicz Protokolant Marta Zawadzka po rozpoznaniu w dniu 10 października 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. F. - P.H.U.P. "J." od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 13 grudnia 2010 r. sygn. akt III SA/Wa 845/10 w sprawie ze skargi R. F. - P.H.U.P. "J." na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] stycznia 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 13 grudnia 2010 r., sygn. akt III SA/Wa 845/10 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę R. F. P.H.U.P. "J." na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] stycznia 2010 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.
W uzasadnieniu powyższego wyroku Sąd przedstawił następujący stan faktyczny sprawy.
Urząd Celny w C., w dniach od 28 września 2005 r. do 26 października 2005 r., przeprowadził u skarżącego kontrolę podatkową za okres od 1 stycznia do 28 września 2005 r. z tytułu podatku akcyzowego w zakresie obrotu i zużycia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych: gazu płynnego propan, butan, mieszanin propanu i butanu oraz oleju opałowego.
W efekcie przeprowadzonego postępowania podatkowego, Naczelnik Urzędu Celnego w C. decyzją z [...] sierpnia 2007 r. określił skarżącemu zobowiązanie podatkowe z tytułu podatku akcyzowego za poszczególne miesiące 2005 r.
Zdaniem Naczelnika, w dokumentacji księgowej strony brak jest dokumentów potwierdzających wystąpienie rozchodu oleju opałowego w wysokości 9037 l. W związku z czym od tej ilości określono należny podatek akcyzowy. Zakwestionował też część transakcji dokumentowanych oświadczeniami nabywców o przeznaczeniu zakupionego oleju opałowego, ponieważ analiza oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego lekkiego dotyczących sprzedaży udokumentowanej paragonami z kasy fiskalnej i fakturami VAT wykazała m.in., że na większości oświadczeń brak jest numerów NIP oraz numerów PESEL, w wielu przypadkach różne daty sporządzenia paragonu i oświadczenia, w części oświadczeń nie było daty, brak wskazania typu urządzenia grzewczego, brak potwierdzenia przez nabywcę zakupu wykazanej w oświadczeniu ilości oleju opałowego. Ustalił nieudokumentowany rozchód gazu płynnego w ilości 10.066 kg i od tej ilości określił zobowiązanie podatkowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty