Wyrok NSA z dnia 31 stycznia 2013 r., sygn. II GSK 1914/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Borowicz (spr.) Sędziowie Krystyna Anna Stec NSA Barbara Stukan-Pytlowany Protokolant Monika Tutak-Rutkowska po rozpoznaniu w dniu 17 stycznia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 3 czerwca 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 491/11 w sprawie ze skargi P. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w W., 2. zasądza od P. S. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 2652 (dwa tysiące sześćset pięćdziesiąt dwa) złote tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem objętym skargą kasacyjną Wojewódzki Sąd Administracyjny w W., po rozpoznaniu skargi P. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2010 r., nr [...], uchylił zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję z dnia [...] października 2010 r. P. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego oraz stwierdził, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu.
Sąd I instancji przyjął następujący stan sprawy.
W dniu [...] sierpnia 2010 r. w G., na ul. M., na drodze wojewódzkiej nr 468 zatrzymano do kontroli pojazd marki S. wraz z naczepą marki M. i modułem marki M., którym kierował J.Ł. Kierowca wykonywał przewóz drogowy z G. do P. Pojazd członowy poddano ważeniu na odpowiednio do tego przystosowanym punkcie ważenia pojazdów w miejscowości G. Z. K. przy drodze krajowej nr 6. W wyniku ważenia pojazdu dokonanego za pomocą zalegalizowanych przenośnych wag do pomiarów statycznych, po uwzględnieniu błędów i tolerancji, nacisk podwójnej osi pojazdu samochodowego wyniósł 16,17 t, pojedynczej nienapędowej osi naczepy wyniósł 10,49 t, a potrójnej osi nienapędowej modułu wyniósł 25,87 t. W wyniku zsumowania pomierzonych nacisków na poszczególnych osiach łączna rzeczywista masa kontrolowanego pojazdu członowego wyniosła 57,53 t. Nie okazano zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym. Sporządzono protokół kontroli ze stwierdzonymi naruszeniami, który podpisał kierujący pojazdem bez zastrzeżeń.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty