11.10.2012 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 11 października 2012 r., sygn. II GSK 1357/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędziowie NSA Małgorzata Korycińska del. WSA Jacek Kuza Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 11 października 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] S.A. z siedzibą w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 10 stycznia 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 2046/10 w sprawie ze skargi [A] S.A. z siedzibą w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. uchyla zaskarżoną decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2010 r. nr [...]; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz [A] S.A. z siedzibą w S. kwotę 3.107 (trzy tysiące sto siedem) złotych tytułem kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu 12 maja 2010 r. na parkingu przy drodze krajowej (DK) nr 1, ul. [...] [...] (droga powiatowa) pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili kontrolę pojazdu marki MAN o nr rejestracyjnym [...]. Pojazdem kierował H. S., który wykonywał krajowy transport drogowy w imieniu przedsiębiorcy - [B]. Pojazdem był przewożony rumosz skalny w związku z wykonywaniem prac przy budowie obwodnicy [...]. Załadowcą rumoszu były [A] S.A. z siedzibą w [...].

Pojazd wraz z ładunkiem został zważony przenośnymi wagami do pomiarów statycznych o numerach fabrycznych 856079 i 856094 na legalizowanym stanowisku pomiarowym w [...] przy DK nr 1.

W wyniku ważenia stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu silnikowego, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m. Nacisk na podwójną oś napędową pojazdu silnikowego wyniósł 23,30 tony. Wynik ważenia został pomniejszony o maksymalne dopuszczalne błędy pomiarowe dla wag oraz dla stanowiska pomiarowego o 200 kg dla każdej osi oraz o 2% dla całości ważonego pojazdu i wyniósł 22,45 tony. Stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na podwójną oś napędową pojazdu silnikowego przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o 7,95 tony względem dopuszczalnej normy 14,50 tony.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne