Wyrok NSA z dnia 25 października 2012 r., sygn. II FSK 389/11
Obowiązek zwięzłego przedstawienia stanu sprawy, o którym mowa w art. 141 § 4 p.p.s.a., obejmuje nie tylko przytoczenie ustaleń faktycznych dokonanych przez organ administracji publicznej, ale także ich ocenę przez Sąd pod względem zgodności z prawem. Nie wystarczy ograniczyć się do stwierdzenia, co ustalił sąd, lecz niezbędne jest wskazanie, które ustalenia zostały przyjęte przez sąd pierwszej instancji, a które nie.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski (sprawozdawca), Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędzia WSA del. Teresa Randak, Protokolant Justyna Nawrocka, po rozpoznaniu w dniu 25 października 2012 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej L. spółka komandytowa z siedzibą w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 12 października 2010 r. sygn. akt I SA/Łd 810/10 w sprawie ze skargi L. spółka komandytowa z siedzibą w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia 7 maja 2010 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2009r. oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty w tym podatku 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Łodzi, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. na rzecz Przedsiębiorstwa [...] "G." sp. z o.o. z siedzibą w K. kwotę 4628 (cztery tysiące sześćset dwadzieścia osiem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 12 października 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę L. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością [...] Spółki Komandytowej z siedzibą w P. (dalej: Spółka) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia 7 maja 2010 roku w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2009 r. oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty w tym podatku.
Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym. Pismem z dnia 11 sierpnia 2008 r. Spółka złożyła wniosek o zwolnienie z podatku od nieruchomości w latach 2009-2011 budynku i budowli, na których zrealizowane zostały nowe inwestycje ze środków własnych inwestora, stosownie do postanowień uchwały Rady Miasta w P.z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości, zmienionej uchwałą Rady Miasta w P. z dnia 20 czerwca 2007 r. Organ podatkowy pierwszej instancji pismem z dnia 7 stycznia 2009r. poinformował Spółkę, że nie spełniła warunków do uzyskania zwolnienia, ponieważ z uwagi wnioskowanej pomocy oraz wartości pomocy de minimis udzielonej Spółce powiązanej zostałyby przekroczona dopuszczalna łączna wartość pomocy publicznej. W konsekwencji Spółka w dniu 15 stycznia 2009 r. złożyła deklarację w podatku od nieruchomości na 2009 r., w której zadeklarowała należny podatek bez wykazywania żadnych zwolnień i do kwietnia 2009 r. regulowała raty podatku w pełnej wysokości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty