Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2011 r., sygn. II OSK 1582/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Jaśkowska Sędziowie: Sędzia NSA Joanna Runge-Lissowska Sędzia NSA del. Janusz Furmanek (spr.) Protokolant: Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 9 listopada 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej [...] Spółka z o.o. w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 12 maja 2010 r. sygn. akt IV SA/Po 103/10 w sprawie ze skargi [...] Spółka z o.o. w Warszawie na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] października 2009 r. nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 12 maja 2010r., sygn. akt IV SA/Po 103/10 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] października 2009r. nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
W uzasadnieniu wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny podniósł, że decyzją z dnia [...] czerwca 2009r. nr [...] Prezydent Miasta Poznania na podstawie art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80, poz. 717 ze zm.), zwanej dalej u.p.z.p., i art. 104 K.p.a., odmówił ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla stacji bazowej [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością [...], na działce nr [...] z arkusza mapy [...], obręb J., w Poznaniu, przy ul. [...].
W uzasadnieniu tej decyzji powołując się na wyniki przeprowadzonej wizji w terenie i analizę cech zabudowy i zagospodarowania terenu na obszarze, którego wniosek dotyczy stwierdzono, iż ów teren pełni funkcję usługową - zabudowany jest budynkiem, w którym mieści się warsztat samochodowy. Proponowana lokalizacja stacji bazowej na terenie działki położonej przy ul. [...] przewiduje posadowienie stacji bazowej w rejonie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Wysokość zabudowy w tym obszarze nie przekracza 2 kondygnacji nadziemnych (w tym poddasze użytkowe) maksymalnie 9,00 m. W pobliżu (ok. 270 m) przy ul. [...] 403 istnieje już analogiczna konstrukcja (maszt na budynku mieszkalnym jednorodzinnym) o wysokości ok. 17,00 m. W związku z tym istnieje możliwość budowy stacji bazowej telefonii komórkowej, jednak do wysokości istniejącego już masztu na działce przy ul. [...] 403. Zasadnym byłoby, gdyby proponowaną stację bazową, tj. antenę zainstalowano na już istniejącym maszcie na dachu budynku przy ul. [...] 403. Taka lokalizacja anten na już istniejącym maszcie nie wprowadziłaby kolejnego masztu, który zupełnie nie pasuje do niskiej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i ingeruje w skończoną całość urbanistyczną ul. [...]. W związku z tym zwrócono się do inwestora o stanowisko dotyczące korekty złożonego wniosku w zakresie zmiany wysokości masztu lub ewentualnego zlokalizowania anten na już istniejącym maszcie przy ul. [...] 403 i wezwano go do zmiany konstrukcji masztu z formy wieży kratowej przypominającej zabudowę przemysłową na formę słupa, która już występuje na analizowanym terenie - słupy pod linie energetyczne. Wnioskodawca nie wprowadził korekty do swojego wniosku. Prezydent Miasta Poznania odmówił ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego z uwagi na nie spełnienie wymogów z art. 1 ust. 1 i 2 u.p.z.p.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty