31.08.2011

Wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 2011 r., sygn. II OSK 1181/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Włodzimierz Ryms /spr./ Sędzia NSA Jacek Chlebny Sędzia del. NSA Janusz Furmanek Protokolant Aleksander Jakubowski po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej B. Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 lutego 2011 r., sygn. akt IV SA/Wa 2249/10 w sprawie ze skargi B. Ś. na decyzję Ministra Infrastruktury z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji linii kolejowej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 11 lutego 2011 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę B. Ś. na decyzję Ministra Infrastruktury z dnia [...] października 2010 r. w przedmiocie ustalenia lokalizacji linii kolejowej.

W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne sprawy.

Decyzją z dnia 31 marca 2009 r. Wojewoda Mazowiecki, po rozpatrzeniu wniosku P. ustalił lokalizację linii kolejowej dla budowy dwupoziomego skrzyżowania drogi z torami kolejowymi (wiadukt drogowy w km [...] linii kolejowej E-65 Warszawa-Gdynia w [...] w ciągu ul. P. i ul. M.). W decyzji wskazano działki ewidencyjne, na których ma zostać zlokalizowana przedmiotowa inwestycja, w tym działki nr [...] o pow. 0,0036 ha oraz nr [...] o pow. 0,0135, należące do B. Ś., które podlegają zajęciu pod inwestycję. W decyzji na mapach stanowiących załączniki do decyzji przedstawiono linie rozgraniczające teren planowanej inwestycji oraz linie rozgraniczające teren inwestycji stanowiące jednocześnie linie podziału nieruchomości, a także zatwierdzono projekt podziału nieruchomości, nadano decyzji rygor natychmiastowej wykonalności oraz ustalono termin wydania nieruchomości, opróżnienia lokali i innych pomieszczeń na 30 dni od dnia kiedy decyzja lokalizacyjna stanie się ostateczna. Organ ustalił również warunki techniczne realizacji inwestycji, warunki wynikające z przepisów dotyczących ochrony środowiska, ochrony przyrody i ochrony zabytków oraz wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich. Organ stwierdził, że planowana inwestycja dotyczy linii kolejowej o znaczeniu państwowym, a więc przy jej przygotowaniu należy stosować szczególne zasady i warunki wynikające z przepisów rozdziału 2b ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 ze zm.) oraz art. 28 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) nakładający na zarząd kolei obowiązek budowy skrzyżowań dróg z torami kolejowymi w różnych poziomach. Nowoprojektowana ul. A. jest nieodłączną częścią planowanego założenia komunikacyjnego, gdyż umożliwia połączenie funkcjonalne istniejących ulic dojazdowych (ul. S.) z poprowadzoną na estakadzie ul. M..

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne