Wyrok NSA z dnia 2 wrzenia 2011 r., sygn. II OSK 743/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) Sędziowie NSA Andrzej Gliniecki del. NSA Zofia Flasińska Protokolant asystent sędziego Kamil Strzępek po rozpoznaniu w dniu 2 września 2011r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej W. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 30 listopada 2009 r. sygn. akt II SA/Kr 1459/09 w sprawie ze skargi A. P. i K. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia [...] kwietnia 2005 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji 1. uchyla zaskarżony wyrok i oddala skargę 2. zasądza solidarnie od A. P. i K. P. na rzecz W. W. 250 /dwieście pięćdziesiąt/ złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
Prezydent Miasta Oświęcimia decyzją z [...] października 2003r. znak: [...] na wniosek A. i K. P. ustalił warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji pn. budowa budynku warsztatowego obsługi samochodów (diagnostyka, serwis bez blacharstwa i lakiernictwa) wraz z parkingiem na około 20 samochodów i infrastrukturą techniczną na działkach nr [...], [...], [...], pb [...], [...], [...], [...], [...] obr. B. § 1 przy ul. O. w O.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie decyzją z [...] lutego 2005 r. znak: [...] po przeprowadzeniu z urzędu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności w/w decyzji Prezydenta Miasta Oświęcimia ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowania terenu, działając na podstawie art. 156 § 1 pkt 7 k.p.a., art. 157 § 1 i 2 k.p.a., art. 158 § 1 i 2 k.p.a., art. 42 ust. 1, art. 46a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 1997 r. Nr 15, poz. 139) w związku z art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717), stwierdziło nieważność ww. ostatecznej decyzji Prezydenta Miasta Oświęcimia.
W uzasadnieniu Kolegium wskazało, że Prezydent Miasta Oświęcimia w decyzji powołał się na zgodność zamierzenia inwestycyjnego z przepisem § 9 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Oświęcimia dla terenu w rejonie dworca PKP zatwierdzonego uchwałą nr [...] Rady Miejskiej w Oświęcimiu z [...] października 1997 r. Ponadto wskazał na pozytywne dla przedsięwzięcia wnioski sporządzonego raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko sporządzonej przez Przedsiębiorstwo [...] w B. B.. Jednakże zdaniem Kolegium działki nr [...], [...],[...], pb [...], [...], [...], [...], [...] obr. B. stanowiące teren projektowanej inwestycji są zlokalizowane w terenie oznaczonym [...] MM przeznaczonym na zespół budownictwa wielorodzinnego i jednorodzinnego zwartego o 3 kondygnacjach. Odnośnie ulicy O. § 9 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta O. dla terenu w rejonie dworca PKP preferuje zwarte budownictwo jednorodzinne z lokalami usługowymi w parterach. Tymczasem inwestorzy planują wybudowanie odrębnego budynku mieszkalnego i odrębnego budynku usługowego na opisanym terenie. Jest to sprzeczne w sposób oczywisty z jednoznacznie brzmiącym zapisem planu, co zgodnie z treścią art. 46a ustawy czyni decyzję nieważną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty