20.12.2010

Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2010 r., sygn. II OSK 1783/09

 

Dnia 20 grudnia 2010 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Bujko (spr.) Sędziowie sędzia NSA Wiesław Kisiel sędzia del. NSA Jerzy Krupiński Protokolant Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 8 grudnia 2010 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M.J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 lipca 2009 roku sygn. akt IV SA/Wa 193/09 w sprawie ze skargi M.J. na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] grudnia 2008 roku nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M.J. na rzecz Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 17 lipca 2009 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę M.J. na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] grudnia 2008 r. w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że skarżący wnioskiem z dnia 12 listopada 2007 r. wystąpił o wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie na działkach nr ewidencyjny [...] oraz [...] w obrębie miejscowości [...], gmina [...]: budynku stacji kontroli pojazdów, budynku stacji demontażu pojazdów, budynku magazynowego i biurowego, utwardzenia placu składowego, placu postojowego pojazdów samochodowych, placu utwardzonego do składowania zdemontowanych pojazdów, szamba dwukomorowego oraz zjazdu z drogi krajowej nr [...] na działkę nr [...].

Wójt Gminy Aleksandrów Kujawski pismem z dnia 4 lutego 2008 r. wystąpił do GDDKiA, jako zarządcy drogi, o uzgodnienie projektu decyzji o warunkach zabudowy.

Postanowieniem z dnia [...] lutego 2008 r. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad nie uzgodnił projektu decyzji o warunkach zabudowy wskazując, że lokalizacja zjazdu o charakterze publicznym wpłynęłaby na pogorszenie warunków bezpieczeństwa i płynności ruchu na odcinku drogi krajowej nr [...], która musi zachować wszystkie parametry techniczne i użytkowe odpowiadające drogom klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i płynności ruchu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp