Wyrok NSA z dnia 1 września 2010 r., sygn. I OSK 892/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rajewska Sędzia NSA Jan Paweł Tarno Sędzia WSA del. Stanisław Marek Pietras (spr.) Protokolant Katarzyna Myślińska po rozpoznaniu w dniu 1 września 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. I.-G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 17 lutego 2010 r. sygn. akt II SA/Sz 1180/09 w sprawie ze skargi J. I.-G. na opinię Centrum [...] w S. z dnia [...] marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie wyrokiem z dnia 17 lutego 2010 r. sygn. II SA/Sz 1180/09, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.), oddalił skargę J. I. - G. będącej przedstawicielem ustawowym J. G., na opinię Centrum [...] w S. z dnia [...] marca 2009 r. nr [...] w przedmiocie potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
W uzasadnieniu powyższego wyroku Sąd wskazał na następujący stan faktyczny. Otóż w dniu [...] października 2008 r. J. I. - G., zwróciła się do Centrum [...] w S. z wnioskiem o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka J. G. (od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole) na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania (Dz. U. Nr 23, poz. 192). Określając cel uzyskania opinii wskazała, że jest ona niezbędna, aby jej syn J. G. mógł uczestniczyć w zajęciach logopedycznych, psychologicznych, integracji sensorycznej oraz ćwiczeniach wielozakresowych i umożliwi ona objęcie syna kompleksową oraz profesjonalną pomocą, której zadaniem jest pobudzenie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka. W uzasadnieniu wniosku podała m.in., że syn jest dzieckiem niepełnosprawnym, posiada pełne orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w P. oraz Wojewódzki Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w S., zaś zdiagnozowane choroby syna to padaczka - inne uogólnione postacie padaczki i zespołów padaczkowych oraz współistniejące, jak padaczka - szczególne zespoły padaczkowe oraz specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka - zaburzenia ekspresji mowy oraz zaburzenia integracji sensorycznej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty