15.10.2010

Wyrok NSA z dnia 15 października 2010 r., sygn. I OSK 1024/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Joanna Banasiewicz Sędziowie: sędzia NSA Małgorzata Pocztarek sędzia del. NSA Teresa Rutkowska (spr.) Protokolant Agnieszka Gugała - Szczerbicka po rozpoznaniu w dniu 15 października 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej G. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 11 lutego 2010 r. sygn. akt III SA/Lu 519/09 w sprawie ze skargi G. K. na decyzję Lubelskiego Kuratora Oświaty w Lublinie z dnia [...] września 2009 r. nr [...] w przedmiocie indywidualnego toku nauczania 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od G. K. na rzecz Lubelskiego Kuratora Oświaty w Lublinie kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 11 lutego 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę G. K. na decyzję Lubelskiego Kuratora Oświaty w Lublinie z dnia [...] września 2009 r. (Nr [...]) w przedmiocie indywidualnego toku nauki.

W uzasadnieniu wyroku, Sąd I instancji przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne:

Pismem z [...] czerwca 2009 r. G. K. wystąpił do Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr [...] w P. (dalej: ZSO nr [...]) z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny tok nauki dla syna K. K. W toku postępowania Dyrektor uzyskał opinię wychowawcy klasy o uczniu oraz opinie w sprawie indywidualnego toku nauki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w P. i Rady Pedagogicznej ZSO Nr [...]. Opinia Rady była negatywna.

W dniu [...] września 2009 r. Dyrektor wydał decyzję (znak: [...]), w której nie zezwolił na indywidualny tok nauki dla K. K. W uzasadnieniu powołał się m.in. na negatywną opinię Rady Pedagogicznej ZSO, a także stwierdził, że indywidualny tok nauki jest przeznaczony dla uczniów wybitnie zdolnych, zaś K. K. takich zdolności nie wykazuje.

W odwołaniu od tej decyzji G. K. zakwestionował stanowisko Dyrektora ZSO, iż indywidualny tok nauki jest przeznaczony dla uczniów wybitnie uzdolnionych, ponadto podniósł argument sprzeczności stanowiska organu z treścią pozytywnej opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne