Postanowienie NSA z dnia 19 maja 2010 r., sygn. I OSK 735/10
Dnia 19 maja 2010 r. Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Łukaszewska - Macioch po rozpoznaniu w dniu 19 maja 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogolnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. K. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 24 listopada 2009 r. sygn. akt III SA/Kr 107/09 o odrzuceniu skargi A.K. "[...]" w K. w przedmiocie stwierdzenia bezskuteczności czynności Powiatowego Zarządu Dróg w C. - ustawienia znaku drogowego postanawia: oddalić skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Postanowieniem z dnia 24 listopada 2009 r. sygn. akt III SA/Kr 107/09 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie odrzucił skargę A. K. " [...]" w K. w przedmiocie stwierdzenia bezskuteczności czynności Powiatowego Zarządu Dróg w Ch. - ustawienia znaku drogowego.
Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w uzasadnieniu postanowienia, pismem z dnia 20 listopada 2008 r. A. K. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą "[...]" wezwał Zarząd Powiatu Ch. - Powiatowy Zarząd Dróg w Ch. do usunięcia naruszenia prawa precyzując, że wezwanie dotyczy naruszenia prawa dokonanego przez ustawienie znaku B-18 na drodze powiatowej nr [...] w miejscowości G..
Wezwany organ nie udzielił odpowiedzi na powyższe wezwanie.
Pismem z dnia 29 grudnia 2008 r. A. K. wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie o stwierdzenie bezskuteczności czynności Powiatowego Zarządu Dróg w Ch., wykonującego w imieniu Zarządu Powiatu Ch. funkcję zarządcy drogi, polegającej na ustawieniu na drodze powiatowej nr [...] w miejscowości G. znaków drogowych B-18 "zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 8 ton". W uzasadnieniu skarżący podał, że jako właściciel nieruchomości położonej w miejscowości G., "do której dojazd przebiega poprzez drogę powiatową nr [...] (obecnie nr [...] K)", prowadził na niej działalność gospodarczą w oparciu m. in. o decyzję odpowiedniego organu z dnia [...] sierpnia 2003 r. zwalniającą z "zakazu składowania materiału żwirowego na terenie lewego międzywału Wisły wraz z ustawieniem maszyn służących do przeładunku żwiru z barek na składowisko i dalej na samochody". Ustawienie przez Powiatowy Zarząd Dróg znaku zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 8 ton wykluczyło możliwość prowadzenia działalności przez skarżącego, a "w szczególności niemożliwym stało się nawet wwiezienie i wywiezienie sprzętu koniecznego do prowadzenia tego typu działalności". Tym samym Powiatowy Zarząd Dróg dokonał naruszenia prawa przysługującego skarżącemu. Nadto skarżący wskazał, że przedmiotowe znaki nie zostały poprzedzone umieszczeniem znaków typu F-5 "uprzedzenie o zakazie" i F-6 "zakaz uprzedzający umieszczony przed skrzyżowaniem" oraz podniósł, że brak jest
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty