Postanowienie NSA z dnia 7 września 2010 r., sygn. II GZ 233/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Rafał Batorowicz po rozpoznaniu w dniu 7 września 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej zażalenia Zarządu Województwa [...] na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 2 sierpnia 2010 r. sygn. akt I SA/Lu 633/10 w zakresie przywrócenia terminu do wniesienia skargi w sprawie ze skargi Powiatu J. na informację Zarządu Województwa [...] z dnia [...] lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia skargi do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Lublinie.
Uzasadnienie
Postanowieniem z dnia 2 sierpnia 2010 r., sygn. akt I SA/Lu 633/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie przywrócił P. J. termin do wniesienia skargi na informację o negatywnym wyniku procedury odwoławczej Zarządu Województwa [...] z dnia [...] lutego 2010 r., nr [...], w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej.
Sąd pierwszej instancji stwierdził, że wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia skargi został zawarty w skardze P. J., w której wskazano, że dotyczy ona odpowiedzi Zarządu Województwa [...] z dnia [...] marca 2010 r. na odwołanie strony od informacji tego organu z dnia [...] lutego 2010 r. Z tego ostatniego pisma wynikało, że wniosek P. J. o dofinansowanie projektu pt. "Poprawa jakości istniejących obiektów dydaktycznych, społeczno-edukacyjnych, kształcenia praktycznego oraz sportowych w J. L., będących własnością P. J." (złożonego w ramach konkursu nr [...] w zakresie Działania 8.2 Infrastruktura szkolna i sportowa, Osi Priorytetowej VIII Infrastruktura społeczna, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa [...] na lata 2007-2013) nie otrzymał dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z powodu wyczerpania dostępnej alokacji i w związku z tym został umieszczony na liście rezerwowej. Pismem z dnia 9 marca 2010 r. P. J. złożył protest dotyczący oceny merytorycznej i strategicznej. Pismem z dnia [...] marca 2010 r. Zarząd Województwa [...] poinformował wnioskodawcę, że środek odwoławczy mu nie przysługuje, gdyż w ocenie Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa [...] środek taki przysługuje tylko w przypadku negatywnej oceny projektu, zaś przedmiotowy projekt przeszedł pozytywnie etap oceny formalnej oraz oceny merytorycznej oraz został oceniony strategicznie i uzyskał [...] punkty, jednakże ze względu na wyczerpanie alokacji przewidzianej dla przedmiotowego konkursu został umieszczony na liście rezerwowej, co nie może być utożsamiane z negatywną oceną tego projektu w rozumieniu art. 30b ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 ze zm.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty