Wyrok NSA z dnia 17 lutego 2010 r., sygn. II GSK 378/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz (spr.) Sędziowie Stanisław Gronowski NSA Krystyna Anna Stec Protokolant Maciej Nawrocki po rozpoznaniu w dniu 17 lutego 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 2 grudnia 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 1808/08 w sprawie ze skargi "P." Spółki Jawnej - J. J., S. G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz "P." Spółki Jawnej - J. J., S. G. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia [...] grudnia 2008 r., sygn. akt VI SA/Wa 1808/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. uchylił decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2008 r. nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2008 r., nr [...] nakładającą na "P." sp.j. J. J., S. G. z siedzibą w Z. karę pieniężną w wysokości 100 zł za wykonywanie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych pojazdem bez wymaganego wyposażenia awaryjnego.
W pkt. 2 Sąd stwierdził, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu, a w pkt. 3 orzekł o kosztach postępowania.
Sąd ustalił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.
W dniu [...] stycznia 2008 r. na drodze krajowej nr 19 w B. poddano kontroli należący do skarżącej spółki samochód ciężarowy marki Scania o nr rej. [...]. Pojazdem wykonywany był przewóz drogowy na potrzeby własne towarów niebezpiecznych. Kierowca okazał do kontroli instrukcję pisemną dla kierowcy, dla ostatnio przewożonego materiału UN 1203 - olej opałowy lekki, ale nie okazał jednego elementu wyposażenia awaryjnego wynikającego z instrukcji pisemnej: lampy przenośnej. Jak zapisano w protokole kontroli, opisany brak wynika z instrukcji pisemnej dla kierowcy do materiału UN 1203 i stanowi naruszenie przepisu 8.1.5 Umowy europejskiej dotyczącej przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2007 r., Nr 99, poz. 667, obecnie: t.j. Dz.U. z 2009 r., Nr 27, poz. 162 zwanej dalej: umową ADR).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty