26.01.2010 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 26 stycznia 2010 r., sygn. II GSK 344/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba (spr.) Sędzia NSA Anna Robotowska Sędzia del. WSA Maria Jagielska Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 26 stycznia 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej K. S. A. w P., Francja od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 27 listopada 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 1388/07 w sprawie ze skargi K. S. A. w P., Francja na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 21 lutego 2007 r. nr [...] w przedmiocie oddalenia wniosku o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 27 listopada 2008 r., sygn. akt VI SA//Wa 1388/07, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę K. S. A. z siedzibą w P. na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] lutego 2007 r., nr [...], w przedmiocie oddalenia wniosku o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy.

Przedstawiając w uzasadnieniu orzeczenia stan faktyczny sprawy Sąd I instancji podał, że w dniu 30 czerwca 2006 r. do Urzędu Patentowego RP wpłynął wniosek spółki K. o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy EAU DE TOKYO, nr R-153843, udzielonego na rzecz M. P. C. z siedzibą w H. W..

Decyzją z dnia [...] lutego 2007 r. Urząd Patentowy RP powyższy wniosek oddalił. W uzasadnieniu organ przypomniał, że sporny znak towarowy jest znakiem słowno-graficznym. W warstwie słownej ww. znak, w tłumaczeniu z języka francuskiego, oznacza "woda z Tokio". W ocenie organu nie ma podstaw by twierdzić, że na rynku kosmetyków istnieje praktyka informowania konsumentów o pochodzeniu kosmetyków za pomocą zestawienia "eau de" wraz z następującą po nim nazwą miasta, gdzie dany kosmetyk jest produkowany. Nie ma także żadnych podstaw by przypuszczać, by miasto Tokio słynęło z produkcji perfum lub kosmetyków. W ocenie organu, przedmiotowe oznaczenie postrzegane jako całość - kompozycja słowno-graficzna zawierająca napis EAU DE TOKYO, z punktu widzenia polskiego konsumenta, będzie miało charakter oznaczenia o charakterze, przynajmniej w dostatecznym stopniu dystynktywnym.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne