Wyrok NSA z dnia 3 października 2008 r., sygn. II OSK 1059/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Andrzej Gliniecki /spr./ Sędziowie sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz sędzia del. WSA Arkadiusz Despot - Mładanowicz Protokolant Marcin Sikorski po rozpoznaniu w dniu 19 września 2008 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skarg kasacyjnych Naczelnej Rady [...] w W. oraz Ministra Zdrowia od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 7 grudnia 2006 r., sygn. akt VII SA/Wa 1367/06 w sprawie ze skargi J. M. na uchwałę Prezydium Naczelnej [...] w W. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia prawa wykonywania zawodu pielęgniarki uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 7 grudnia 2006 r. sygn. akt VII SA/Wa 1367/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną przez J. M. uchwałę Prezydium Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w Warszawie z dnia [...], nr [...] oraz poprzedzającą ją uchwałę organu pierwszej instancji w przedmiocie odmowy stwierdzenia prawa wykonywania zawodu pielęgniarki. Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy.
Uchwałą nr [...] z dnia [...] Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w K., odmówiła J. M. stwierdzenia prawa wykonywania zawodu pielęgniarki. W uzasadnieniu uchwały wskazano, że J. M. nie spełnia przesłanki koniecznej do uzyskania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki, o której mowa w art. 11 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 602 ze zm.), bowiem nie posiada dyplomu ukończenia szkoły pielęgniarskiej, prowadzącej kształcenie w oparciu o obowiązujące standardy nauczania, określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia (Dz. U. z 2002 r., Nr 116, poz. 1004 ze zm.). Z dokumentów przedstawionych przez wnioskodawczynię wynikało, że jej kształcenie obejmowało łącznie 2323 godziny, podczas gdy z załącznika do ww. rozporządzenia wynika, że studia mają obejmować 6100 godzin, w tym 2940 godzin winno być przeznaczone na kształcenie praktyczne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty