17.10.2008 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 17 października 2008 r., sygn. II GSK 392/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba (spr.) Sędziowie Joanna Kabat-Rembelska NSA Cezary Pryca Protokolant Magdalena Rosik po rozpoznaniu w dniu 17 października 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 28 listopada 2007 r. sygn. akt III SA/Wr 106/07 w sprawie ze skargi Prokuratora Rejonowego w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] sierpnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we W. wyrokiem z dnia 28 listopada 2007 r. o sygn. akt III SA/Wr 106/07, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] sierpnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie wysokości kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, uchylił zaskarżoną decyzję i stwierdził, że decyzja ta nie może być wykonana.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym:

Na podstawie decyzji Prezydenta Miasta W. z dnia [...] lutego 2005 r. nr [...] D. B. P. S.A. z siedzibą w W. uzyskał zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym Pl. M. w W., na ścianie budynku nr [...], dwóch sztuk reklam z logo Banku, o wymiarach 0,68 m x 0,68 m każda, w okresie od dnia [...] lutego 2005 r. do dnia [...] stycznia 2006 r. Wniosek D. B. P. SA z dnia [...] marca 2006 r. o nowe zezwolenie został pozytywnie załatwiony decyzją tego samego organu nr [...], wydaną w dniu [...] marca 2006 r., natomiast za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia w okresie od dnia [...] lutego do dnia [...] marca 2006 r. ten sam organ decyzją z dnia [...] czerwca 2006 r. nr [...] wymierzył Bankowi karę pieniężną w łącznej kwocie (za obie reklamy) 1.026,53 zł. Wysokość kary stanowiła iloczyn: dziesięciokrotnej opłaty od stawki za 1 m2 powierzchni reklamy i liczby dni umieszczenia reklamy w pasie drogowym bez zgody zarządu drogi [(0,68 m x 0,68 m + 0,68 m x 0,68 m + 0,68 m x 0,68 m + 0,68 m x 0,68 m) x 37 dni x 1,50 zł x 10 = 1.026,53 zł]. Stawkę opłaty za 1 m2 powierzchni reklamy (1,50 zł) zastosowano na podstawie § 1 pkt 3 uchwały nr XXXI/109/04 Rady Miejskiej W. z dnia 28 października 2004 r. (Dz.Urz. Województwa Dolnośląskiego Nr 4, poz. 127) w sprawie zmiany uchwały tego samego organu nr XXI/13/04 z dnia 27 lutego 2004 r. wydanej w sprawie wprowadzenia opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych położonych w granicach administracyjnych m. W. na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz.Urz. Województwa Dolnośląskiego Nr 68, poz. 1346).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne