06.05.2008 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 6 maja 2008 r., sygn. II GSK 82/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Edward Kierejczyk Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia del. WSA Magdalena Bosakirska (spr.) Protokolant Anna Tomaka-Magdoń po rozpoznaniu w dniu 6 maja 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 19 lutego 2007 r. sygn. akt VI SA/Wa 1956/06 w sprawie ze skargi J.M. - Usługi Przewozowe Osób na decyzje Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2006 r. o numerach: [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego bez wymaganego zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz J.M. - Usługi Przewozowe Osób kwotę 1800 zł (słownie: tysiąc osiemset) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Zaskarżonym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 19 lutego 2007 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. po rozpoznaniu spraw ze skarg J.M. (zwanego dalej: skarżącym) na trzy decyzje Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: GITD) z dnia [...] sierpnia 2006 r., nr [...], [...], [...] w przedmiocie nałożenia kar pieniężnych za wykonywanie transportu drogowego bez wymaganego zezwolenia, uchylił zaskarżone decyzje oraz poprzedzające je decyzje O. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: WITD) z dnia [...] listopada 2005 r., nr [...], [...] oraz z dnia [...] listopada 2005 r., nr [...].

I

Za podstawę rozstrzygnięcia Sąd przyjął następujący stan faktyczny i prawny.

Dwiema decyzjami z dnia [...] listopada 2005 r. oraz decyzją z [...] listopada 2005 r. O. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego po przeprowadzeniu w dniu 16 września 2005r. kontroli trzech autobusów należących do J.M., działając na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz.U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2088, dalej zwana utd) i na podstawie pkt I.2.1. załącznika do powyższej ustawy, nałożył na J.M. trzy kary pieniężne na kwotę 6000,00 zł każda, za wykonywanie przewozu regularnego specjalnego bez wymaganego zezwolenia. Organ stwierdził, że skarżący, który posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób ważną do dnia 26 czerwca 2053 r. wykonuje przewóz regularny specjalny dowożąc na trasie wyszczególnionej w specyfikacji grupę dzieci z okolicznych miejscowości do Gimnazjum w Turawie. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w czasie kontroli okazano rozkład jazdy w postaci specyfikacji istotnych warunków zamówienia na dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy T. na rok szkolny 2003/2004 (sprzed dwóch lat) z podanymi przystankami, godzinami odjazdu i przyjazdu. Organ uznał, że tego rodzaju przewozy wymagają uzyskania zezwolenia na przewóz regularny specjalny, zgodnie z art. 18 ust. 1 utd, a zatem brak takiego zezwolenia musiał skutkować nałożeniem kary.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne