Wyrok NSA z dnia 16 października 2003 r., sygn. IV SA 4119/02
1. Stwierdzenie stanu zagrożenia życia i zdrowia ludzi, czy też stanu zagrożenia środowiska w rozumieniu art. 66 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ nie może być efektem dowolnej oceny organu administracji publicznej.
2. Błędne jest przyjęcie, iż z samej treści par. 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 1998 r. w sprawie sposobów bezpiecznego użytkowania oraz warunków usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. nr 138 poz. 895/ wynika konieczność usuwania wszelkich wyrobów zawierających azbest.
3. Przepis par. 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 1998 r. w sprawie sposobów bezpiecznego użytkowania oraz warunków usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. nr 138 poz. 895/ odczytywany musi być w połączeniu z treścią ust. 1 par. 4 omawianego rozporządzenia, jak i innymi uregulowaniami tego aktu prawnego /par. 1/ oraz ustawy zawierającej delegację do wydania tego rozporządzenia /ustawa z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowanie wyrobów zawierających azbest - Dz.U. nr 101 poz. 628 ze zm./.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty