Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606491)
      • Kadry i płace (26071)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    06.11.2003

    Wyrok NSA z dnia 6 listopada 2003 r., sygn. SA/Rz 978/03

    1. Art. 34 ust. 1a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa /t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1590 ze zm./ dotyczy podejmowania uchwał w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium. Nie dotyczy natomiast kwestii odrzucenia w głosowaniu uchwały o udzieleniu absolutorium. W art. 19 tej ustawy nie ma przepisu stwierdzającego, że do odrzucenia uchwały o udzieleniu absolutorium wymagana jest bezwzględna liczba głosów ustawowego składu sejmiku województwa.

    2. Odrzucenie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium następuje w sytuacji, kiedy w głosowaniu nie było bezwzględnej liczby głosów opowiadających się za udzieleniem absolutorium. Sama istota odrzucenia uchwały o udzieleniu absolutorium wyklucza wymóg bezwzględnej liczby głosów, bo w przeciwnym przypadku istnienie instytucji odrzucenia byłoby bezcelowe. Ratio legis tej instytucji podyktowane było koniecznością jednorazowego rozstrzygnięcia kwestii związanej z absolutorium.

    3. Gdyby nie było możliwości odrzucenia uchwały w sprawie udzielenia absolutorium, to kwestia dotycząca absolutorium mogłaby w ogóle nie być rozstrzygnięta lub mogłaby zapaść po dłuższym czasie. Godziłoby to w prawidłowe funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w Rz. na uchwałę Sejmiku P. w Rz. z 28 kwietnia 2003 r. (...) w przedmiocie absolutorium dla Zarządu Województwa - oddalił skargę.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – czerwiec 2025 r.
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    15.09.2015
    Wyrok NSA z dnia 15 września 2015 r., sygn. II GSK 2504/14
    Czytaj więcej
    04.02.2015
    Wyrok NSA z dnia 4 lutego 2015 r., sygn. II GSK 2338/13
    Czytaj więcej
    24.09.2014
    Wyrok NSA z dnia 24 września 2014 r., sygn. II GSK 1157/13
    Czytaj więcej
    22.02.2013
    Wyrok NSA z dnia 22 lutego 2013 r., sygn. II GSK 2102/11
    Czytaj więcej
    24.08.2011
    Wyrok NSA z dnia 24 sierpnia 2011 r., sygn. II GSK 798/10
    Czytaj więcej
    10.10.2007
    Wyrok NSA z dnia 10 października 2007 r., sygn. II GSK 151/07
    Czytaj więcej
    23.12.2004
    Wyrok NSA z dnia 23 grudnia 2004 r., sygn. OSK 981/04
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.