Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606708)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88729)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35839)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    18.03.2003 Podatki

    Wyrok NSA z dnia 18 marca 2003 r., sygn. I SA/Po 1585/01

    Wielkość wydatku na reklamę, bowiem w żadnym przypadku nie może stanowić o uznaniu czy reklama ma charakter publiczny, czy też takiego charakteru nie posiada. Brak jest podstawy prawnej dla przypisania takiej roli wysokości wydatkowanej na reklamę kwoty.

    W dacie zamawiania tych materiałów reklamowych strona skarżąca nie miała na myśli konkretnych osób, którym zostaną one wręczone. Także obecnie nie jest możliwe wskazanie osób, które weszły w posiadanie tych materiałów. Zatem krąg odbiorców reklamy prowadzonej przy użyciu kubków oraz długopisów, nie jest zindywidualizowany. Odbiorcy reklamy są więc anonimowi. Sposób dystrybucji przedmiotowych materiałów reklamowych, a mianowicie przede wszystkim są rozpowszechnione w ten sposób, że pozostawia się ich bliżej nieokreśloną ilość w miejscach ogólnie dostępnych, przy okazji spotkań branżowych /szkolenia, imprezy wystawiennicze itp./ wykazuje, iż materiały były dostępne w miejscach, w których bliżej nieokreślona liczba anonimowych osób mogła wejść w ich posiadanie i zapoznać się z zamieszczoną na nich reklamą.

    W takiej sytuacji Sąd doszedł do przekonania, iż ta reklama miała charakter ogólny, anonimowy, a przez to publiczny w rozumieniu przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /t.j. Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./. Koszt tej reklamy nie jest więc objęty limitem 25 procent przychodów.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu przy udziale Prokuratora Prokuratury Apelacyjnej w P. Jolanty Werle-Binas sprawy ze skargi "L-C." Spółki z o.o. w K. na decyzję Izby Skarbowej w P. Ośrodka Zamiejscowego w K. z dnia 11 stycznia 2001 r. (...) w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1999 r. - uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Inspektora Kontroli Skarbowej (...);


    UZASADNIENIE

    Spółka z o.o. "L-C." w K. w 1999 r. prowadziła działalność gospodarczą w zakresie produkcji i montażu sprzętu oświetleniowego i lamp elektrycznych /wyrobów gotowych przemysłu elektrotechnicznego i elektronicznego/ oraz handlu hurtowego i detalicznego tymi wyrobami, a także usług w zakresie napraw serwisowych, doradztwa technicznego i usług projektowych. Działalność ta podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – grudzień 2025 r.
    • CIT/PIT - przepisy wspólne
    • Czy rejestracja samochodu przed 1 stycznia 2026 r. może uchronić przed niższymi odpisami amortyzacyjnymi – wyjaśnienia MF
    • Jak amortyzować neon reklamowy zamontowany na budynku
    • Czy spółka może zaliczyć do kosztów wydatki na szkolenie współpracujących z nią przedsiębiorców – wyrok NSA
    • USTAWA z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych Art./§ 16
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.