Postanowienie NSA z dnia 27 listopada 2003 r., sygn. SA/Bk 779/03
1. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej umarzająca postępowanie nadzorcze nie stanowi rozstrzygnięcia organu nadzoru w postaci aktu nadzoru. Jest to wyłącznie uchwała o charakterze procesowym, nie rodząca żadnych skutków prawnych dla bytu uchwały budżetowej (...). Dlatego uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej nie podlegała zaskarżeniu do sądu administracyjnego /art. 16 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym -Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm. oraz art. 98 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - t.j. Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./.
2. Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w przedmiocie umorzenia postępowania nadzorczego nie spełnia wymogów aktów i czynności administracyjnych, które podlegają zaskarżeniu z mocy art. 16 ust. 1 pkt 4 ustawy o Naczelnym Sądzie Administracyjnym.
Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Przewodniczącego Rady Miejskiej w Ł. na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. z 29 kwietnia 2003 r. nr 1956/03 w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały Rady Miasta w Ł. - odrzucił skargę.
UZASADNIENIE
Uchwałą nr 35/IX/03 z 26 marca 2003 r. Rada Miasta Ł. uchwaliła budżet miasta na 2003 rok. Wykraczał on w swoich postanowieniach poza propozycje zawarte w projekcie budżetu opracowanym przez Prezydenta Miasta. W konsekwencji, Prezydent Miasta Ł. wystąpił do Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. o wszczęcie postępowania nadzorczego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty