Wyrok NSA z dnia 7 lutego 2002 r., sygn. SA/Bk 1375/01
Zgłoszenie budowlane jest szczególną formą wszczęcia postępowania administracyjnego - z woli ustawodawcy tak, szczególnego i uproszczonego, że toczy się tylko z udziałem osoby dokonującej zgłoszenia. Można mówić w tym wypadku o quasi postępowaniu administracyjnym, które można rozpocząć i zakończyć jedną czynnością - samym zgłoszeniem, /gdy organ nie zgłasza sprzeciwu poprzez niezajęcie stanowiska/.
Można więc uważać, że to quasi postępowanie administracyjne zostało w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ uregulowane kompleksowo i w sposób pełny poprzez określenie wymogów zgłoszenia i zachowań inwestora, a także terminów czynności i form działania organu administracyjnego.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Tomasza Z. na decyzję Wojewody P. z dnia 23 sierpnia 2001 r. (...) w przedmiocie sprzeciwu od zgłoszenia zamiaru przystąpienia do wykonania robót budowlanych - uchyla zaskarżoną decyzję; (...).
UZASADNIENIE
Po złożeniu przez Tomasza Z. zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia robót budowlanych Prezydent Miasta B. decyzją (...) z dnia 5 lipca 2001 r. wniósł sprzeciw od przedmiotowego zgłoszenia. Uznał, że zamierzone roboty budowlane nie są wymienione w art. 29 ustawy - Prawo budowlane jako zwolnione z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty