Wyrok NSA z dnia 28 grudnia 2000 r., sygn. III SA 2892/99
Pojęcie reklamy obejmuje nie tylko rozpowszechnianie informacji o samych usługach i towarach, ale też informacji o miejscach i możliwościach nabycia towarów czy usług.
Użyczenie towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, mimo że sama czynność wydania towaru na podstawie umowy użyczenia nie podlega opodatkowaniu.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "W.-P." Spółka z o.o. na decyzję Izby Skarbowej w W. w przedmiocie podatku od towarów i usług - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Zaskarżoną do Naczelnego Sądu Administracyjnego decyzją z dnia 4 października 1999 r. Izba Skarbowa w W. po rozpatrzeniu odwołania "W.-P." Spółki z o.o. od decyzji inspektora kontroli skarbowej z dnia 30 listopada 1998 r. w sprawie określenia zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za wrzesień, październik i grudzień 1996 r. i ustalenia dodatkowego zobowiązania podatkowego za grudzień 1996 r. - utrzymała w mocy decyzję organu I instancji. W motywach decyzji Izby Skarbowej w W. podzielono stanowisko organu I instancji co do nieprawidłowości w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług w 1996 r. przez Spółkę polegającej na nieodprowadzaniu należnego podatku z tytułu przekazywania na potrzeby reprezentacji i reklamy kasetonów, standów, kalendarzy i długopisów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty