Wyrok NSA z dnia 18 maja 2000 r., sygn. I SA/Gd 647/98
Działalność marketingowa wpływa na osiągane przychody. Brak przychodu w związku z tymi wydatkami nie wyklucza możliwości zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodu z uwagi na to, że warunkiem takiego zaliczenia jest kryterium celowości. (...) Wykorzystanie skutków akcji marketingowej spółki przez inny podmiot nie pozbawia celowości wydatków spółki na usługi marketingowe.
UZASADNIENIE
Mariola i Zbigniew małżonkowie B. za rok 1993 skorzystali z prawa do łącznego opodatkowania i we wspólnym zeznaniu rocznym zadeklarowali łączny podatek dochodowy od osób fizycznych w kwocie 91.704.000 zł /przed denominacją/.
W wyniku kontroli skarbowej z dnia 24 maja 1994 r. sporządzonej przez Inspektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Bydgoszczy podatek ten został określony na kwotę 120.034.000 zł.
W postępowaniu podatkowym wszczętym w trybie art. 27 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej /Dz.U. nr 100 poz. 442 ze zm./ Urząd Skarbowy w Ż. decyzją z dnia 7 października 1994 r. zaakceptował w całej rozciągłości wyliczenie podatku z wyniku kontroli skarbowej, określając go w tej samej wysokości.
Izba Skarbowa w B. uwzględniła w części odwołanie podatników i decyzją z dnia 7 kwietnia 1995 r. określiła przedmiotowy podatek na kwotę 18.624.000 starych zł.
Izba - tak samo jak inspektor kontroli skarbowej i Urząd Skarbowy - przesłanek do odmiennego określenia wysokości podatku niż zeznany upatrywała w błędnym ustaleniu przez podatników dochodu uzyskanego przez Zbigniewa B. z działalności gospodarczej prowadzonej w formie spółki cywilnej pod nazwą Agencja Handlowa "J".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty