Wyrok NSA z dnia 19 stycznia 1999 r., sygn. II SA/Po 730/98
W ramach kompetencji rady gminy w zakresie określania szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy nie mieści się zobowiązanie właścicieli wraków pojazdów mechanicznych do oddania ich na złom.
Rada gminy nie jest również upoważniona do ustanowienia odpowiedzialności karno-administracyjnej za naruszenie określonych przez nią zasad utrzymania czystości i porządku.
UZASADNIENIE
Rada Miejska w Z. podjęła 26 lutego 1998 r. uchwałę w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta, o następującej treści;
Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /t.j. Dz.U. 1996 nr 13 poz. 74 ze zm./ w zw. z art. 4 ust. 2 i 3 i art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie uchwala się, co następuje:
par. 1
1. Dla zapewnienia odpowiednich warunków sanitarno-higienicznych w mieście wprowadza się szczegółowe zasady dotyczące:
a/ wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,
b/ rodzaju urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także zasad ich rozmieszczania,
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty