Wyrok NSA z dnia 4 lutego 1998 r., sygn. II SA 1273/97
W rozpatrywanej sprawie konkurs oferuje do wygrania konkretne oraz rodzajowo określone nagrody pieniężne i rzeczowe. Wynik tego konkursu odnośnie podziału nagród zależy od przypadku, co w żadnym razie nie oznacza jego uzależnienia tylko i wyłącznie od przypadku. W każdym bowiem konkursie określane są zawsze warunki precyzujące sposób zachowania się osoby pragnącej w nim uczestniczyć. Dopiero po ich spełnieniu dochodzi do podziału nagród najczęściej w drodze losowania, a więc już bez wpływu zachowania się osób uczestniczących na tym etapie w konkursie na uzyskanie nagród. Również w rozpoznawanej sprawie został opracowany regulamin konkursu określający jego cel, etapy i efekt finalny z ciągłym eksponowaniem w jego tytule i tekście elementu akcji promocyjnej tygodnika. Miała ona na celu poprawę warunków bezpieczeństwa drogowego, ale w oczywistym połączeniu z ożywieniem popytu na tygodnik, do którego kolejnych wydań dołączone były kupony konkursowe i wspomniane nalepki dla osób pragnących uczestniczyć w konkursie. Była więc to gra losowa w postaci loterii promocyjnej objęta przepisem art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych /Dz.U. nr 68 poz. 341 ze zm./.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty