Wyrok NSA z dnia 20 maja 1998 r., sygn. SA/Rz 433/98
Burmistrzowie i wójtowie co roku przedstawiają do zatwierdzenia radzie gminy zestawienie przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska, po czym zatwierdzone zestawienie ogłaszają w dostępnym miejscu, w sposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie /art. 88h ust. 3 i 6 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska - t.j. Dz.U. 1994 nr 49 poz. 196 ze zm./.
Zarząd gminy jest uprawniony tylko do sporządzenia projektu takiego zestawienia, w wybranej przez siebie formie, zaś z chwilą zatwierdzenia go przez radę gminy, nie jest już kompetentny do wprowadzania w nim zmian, nawet z upoważnienia rady, za czym przemawia ust. 6 powołanego przepisu.
Oznacza to, że zatwierdzanie zestawienia przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej należy do wyłącznej właściwości rady gminy i o ewentualnych zmianach w takim zestawieniu może decydować tylko rada gminy.
Naczelny Sąd Administracyjny (...) po rozpoznaniu 20 maja 1998 r. sprawy ze skargi Gminy Miejskiej J. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rz. z 5 lutego 1998 r. (...) w przedmiocie stwierdzenia nieważności par. 2 uchwały Rady Miejskiej J. z 30 grudnia 1997 r. (...) - oddala skargę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty