Wyrok NSA z dnia 4 lipca 1996 r., sygn. II SA 821/96
1. Artykuł 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. 1996 nr 13 poz. 74 ze zm./ nie zawiera regulacji w przedmiocie jawnego bądź tajnego głosowania; określa jedynie w ust. 2 sposób liczenia głosu przewodniczącego organu gminy, uczestniczącego w głosowaniu jawnym.
2. Wyszczególnienie spraw, których swoisty charakter przemawia za większą przydatnością głosowania tajnego, powinno znaleźć się w statucie. W razie jednak przewidywania możliwości przeprowadzenia głosowania tajnego także w innych sprawach, trudnych do wyliczenia podczas uchwalania statutu, konieczne jest określenie w nim stosownej procedury /na przykład wniosek określonej liczby radnych, klubu radnych, komisji/, zapobiegającej nadużywaniu tego trybu głosowania.
Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ skargę Rady Gminy w G.I. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody (...) z dnia 12 marca 1996 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności niektórych przepisów statutu gminy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty