Wyrok NSA z dnia 3 września 1991 r., sygn. SA/Wr 677/91
Przepisy ustawy o samorządzie terytorialnym nie wykluczają uprawnienia rady gminy ani zarządu gminy, ani wójta lub burmistrza do oddziaływania na treść zawieranych umów cywilnoprawnych, w tym także na ustalane w tych umowach ceny, opłaty i czynsze, jeżeli w ustawie nie zostało to zastrzeżone do wyłącznej kompetencji jednego z tych podmiotów.
UZASADNIENIE
Rada Miasta i Gminy w T., uchwałą z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie miesięcznych stawek czynszu najmu lokali użytkowych na terenie miasta i gminy oraz uchwałą z dnia 29 listopada 1990 r. w sprawie zmian w pierwszej z tych uchwał, wydanymi na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. "a" ustawy z dnia 3 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ i art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 marca 1990 r. o zmianie ustawy - Prawo lokalowe /Dz.U. nr 32 poz. 190/, określiła następujące zasady ustalenia czynszu najmu za lokale użytkowe.
Wysokość stawki czynszu najmu za 1 m2 powierzchni użytkowej będzie ustalona w drodze negocjacji pomiędzy stronami lub w drodze przetargu. Na zwolnione lokale użytkowe Zarząd Miasta i Gminy może organizować przetarg ofert, jeżeli lokal przeznaczony będzie na prowadzenie usług podstawowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty