Wyrok NSA z dnia 26 lutego 1986 r., sygn. II SA 2235/85
skargę oddala.
UZASADNIENIE
Pojęcie "rzetelności" o którym mowa w art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 czerwca 1972 r. o wykonywaniu i organizacji rzemiosła /Dz.U. nr. 7 poz. 40 z 1983 r./ zawiera w sobie wiele różnych elementów odnoszących się zarówno do treści jak i formy produkcji i usług. Rzetelność w tym rozumieniu to nie tylko fachowość i uczciwość finansowa rzemieślnika ale także wszystkie inne elementy, które odnoszą się do poziomu i formy obsługi klienta, przede wszystkim zaś do kultury tej obsługi. Klientem zaś jest nie tylko ten któremu usługę rzemieślnik wykonał i ten który zwraca się do rzemieślnika o wykonanie usługi, ale także osoba, która prosi o informacje z zakresu wiedzy specjalistycznej rzemieślnika bądź o poradę w tej materii. Arbitralne decyzje co do zakresu usług /naprawa wszystkich uszkodzeń czy niedomagań urządzenia albo żadnych/, lekceważące a także znieważające odnoszenie się do klientów a nawet dopuszczanie się w stosunku do nich naruszenia nietykalności cielesnej, stanowi zaprzeczenie "rzetelności" w rozumieniu art. 18 ust. 2 pkt 2 cytowanej ustawy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty