Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    06.12.1983 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 1983 r., sygn. II SA 1259/83

    1. Wojewódzka komisja branżowa przy wojewódzkim przedsiębiorstwie przemysłu mięsnego jest komórką wewnątrzzakładową i jej ocena jakości wyrobu może służyć tylko producentowi, u którego jest wykonywana; działalność rzeczoznawców tej komisji należy ograniczyć do badania jakości wyrobów w trakcie procesu produkcyjnego.

    2. Oceny jakości wyrobów w magazynie wysyłkowym i sklepach dokonują profesjonalne organy kontroli, uprawnione do tego na podstawie obowiązujących przepisów prawa /np. Państwowa Inspekcja Handlowa/ i oceny te mają moc dowodową w postępowaniu administracyjnym.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 207 par. 5 Kpa skargę Powszechnej Spółdzielni Spożywców "Społem" w G. na decyzję Ministra do Spraw Cen z dnia 3 maja 1983 r. w przedmiocie wpłacenia do budżetu Państwa kwoty nienależnej i kwoty dodatkowej.


    UZASADNIENIE

    Minister do Spraw Cen, decyzją ostateczną nr IC/9122/634/83 z dnia 3 maja 1983 r., utrzymał w mocy decyzję nr 3/83 Okręgowego Urzędu Cen w Sz. z dnia 3 marca 1983 r., nakładającą na Powszechną Spółdzielnię Spożywców w G. obowiązek odprowadzenia do budżetu państwa nienależnej kwoty w wysokości 27.075 zł /w tym 13.537,50 zł stanowiące równowartość nienależnych korzyści, nie zwróconych nabywcy do czasu kontroli, oraz 13.537,50n zł nie zwrócone nieznanemu nabywcy/, uzyskanej z różnicy cen, wynikłej w związku z wprowadzeniem do obrotu 500 kg kiełbasy bytomskiej w cenie przewidzianej dla I klasy jakości, zamiast w cenie dla II klasy jakości. Jako podstawę materialnoprawną decyzje te wskazały art. 18 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach /Dz.U. nr 7 poz. 52/.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Jak przygotować się do zmian 2026 w prawie pracy i ZUS
    • Czy biuro rachunkowe ma obowiązek weryfikować, czy dzieło jest utworem, gdy klient dostarczy umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    • Jak biuro rachunkowe powinno reagować na zarzuty dyskryminacji ze względu na ciążę przy zwolnieniu pracownicy
    • Brak wpłat do PPK – co grozi pracodawcy
    • Jak zwiększyć bezpieczeństwo w firmie – narzędzia prawne
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.