Wyrok NSA z dnia 20 listopada 1981 r., sygn. I SA 2307/81
1. Wstrzymanie robót budowlanych przez organ administracji jest dopuszczalne tylko wówczas, gdy zachodzi któraś z przesłanek wskazanych enumeratywnie w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 24 października 1974 r. - Prawo budowlane /Dz.U. nr 38 poz. 229 ze zm./. Przesłanki takiej nie może natomiast stanowić fakt, że inwestor - realizujący budowę zgodnie z pozwoleniem - nie zastosował się do wskazanych przez organ na placu budowy zmian w realizowanym obiekcie.
2. Brak w decyzji nakazującej wstrzymanie robót budowlanych określenia czynności i zmian lub przeróbek, jakie należy wykonać w celu uzyskania decyzji zezwalającej na wznowienie robót /art. 36 ust. 2 prawa budowlanego/, pozbawia organ administracji możliwości skutecznego nakazania przymusowej rozbiórki wstrzymanych robót na podstawie art. 36 ust. 3 prawa budowlanego, jak również na podstawie art. 37 tej ustawy, jeśli nie zachodzą okoliczności określone w tym artykule.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty