Artykuł aktualny na dzień 28-04-2024
22.11.2023 Obrót gospodarczy

Jak utworzyć adres do e-Doręczeń

UWAGA! Termin wdrożenia e-doręczeń dla podmiotów wpisanych do KRS został przedłużony i przełożony z 10 grudnia na 31 grudnia 2023 r. Minister Cyfryzacji zapowiedział dalsze przedłużenie tego terminu na drodze ustawodawczej.

e-Doręczenia umożliwiają bezpieczną wymianę korespondencji z urzędami online.

Aby skorzystać z tej usługi, należy złożyć wniosek o utworzenie swojego adresu do e-Doręczeń.

1. Co powinieneś wiedzieć o skrzynce do e-Doręczeń

Co to są e-Doręczenia?e-Doręczenia to usługa, która umożliwia wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji online. Od zwykłej poczty elektronicznej różni się tym, że jest to tak zwana usługa zaufania, a więc gwarantuje bezpieczeństwo i pewność skutków prawnych. Wiadomość wysłana z adresu do e-Doręczeń ma taki skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru.
Jak zacząć korzystać z e-Doręczeń?

Pierwszym krokiem jest założenie adresu i wpisanie go do bazy adresów elektronicznych (BAE).

Aby to zrobić, należy złożyć wniosek, klikając przycisk „Załatw online” na stronie – jeżeli firma wybierze adres u publicznego dostawcy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty