"Luksusowa" reklama nie będzie kosztem podatkowym - interpretacja MF
Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 18 lipca 2016 r., sygn. IBPB-1-2/4510-491/16/AnK
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 maja 2016 r. (data wpływu do tut. BKIP 31 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania wydatków promocyjno-reklamowych z udziałem jachtu morskiego do kosztów uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 maja 2016 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania wydatków promocyjno-reklamowych z udziałem jachtu morskiego do kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka S.A. (dalej: "Spółka" lub "Wnioskodawca") prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i dystrybucji piwa. Obecnie Spółka jest jednym z największych regionalnych producentów piwa w Polsce. Swoje produkty Spółka sprzedaje w Polsce, jak również na rynkach europejskich: w Wielkiej Brytanii, Francji, Grecji, Włoszech, Holandii, Estonii, Szwecji i Rosji, a także do krajów spoza Unii Europejskiej takich jak: Stany Zjednoczone, Australia, Paragwaj, Zambia, Ghana, Kamerun i Benin.
Sprzedaż produktów na rynki zagraniczne z roku na rok systematycznie rośnie i staje się istotnym czynnikiem wzrostu przychodów Wnioskodawcy. Spółka pragnie kontynuować ekspansję na rynki zagraniczne, w tym na rynki Afryki, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii. W tym celu Spółka podejmuje i będzie podejmować różnego rodzaju działania promocyjne i marketingowe zarówno w krajach, w których marki piwa Wnioskodawcy są już dostępne dla konsumentów, jak i w krajach, do których Spółka rozważa rozpoczęcie eksportu (dystrybucji) piwa.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty