Jak oskładkować dwie umowy zlecenia wykonywane przez zleceniobiorcę u jednego płatnika
PROBLEM
Ze zleceniobiorcą zawarliśmy dwie umowy zlecenia. Pierwszą na okres od 1 września do 31 grudnia 2016 r., z wynagrodzeniem miesięcznym w wysokości 2000 zł, na sprzątanie pomieszczeń biurowych. Wypłata wynagrodzenia następuje na koniec miesiąca za przepracowany miesiąc. Z tej umowy zleceniobiorca podlega obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Okazało się, że z tą samą osobą chcemy zawrzeć kolejne zlecenie od 15 października do 30 listopada 2016 r. na inną czynność, tj. archiwizację dokumentów. Wynagrodzenie będzie wypłacane także na koniec miesiąca za dany miesiąc. Czy od drugiej umowy zlecenia możemy nie odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się